Balat-Fener Sokakları Kentleşmemiş Eski İstanbul – “Bal Balat”

Merhaba, bugün Rotamızda Balat sokakları var. Balat’a girene kadar biraz beklentimiz düşüktü ve açıkcası çok beğeneceğimizi bir daha gitmek isteyeceğimizi düşünmüyorduk..

Balat tarihi dokusuyla her zaman kendini korumayı başarmış bir İstanbul semtiymiş meğer. Hayran kaldık. Bir açıdan nostaljinin son kalesi olduğunu da söyleyebiliriz. İstanbul’da pek çok semt kentsel dönüşümle çehresini değiştirirken, Balat yıllara direnme konusunda biraz daha inatçı. İyi ki de inatçı 🌿 Muhteşem fotoğraflar çekebileceğiniz ve kültürel anlamda doyabileceğiniz bu güzel semti sizler için gezdik…

Kiremit Caddesi Evleri

İstanbul’da yaşıyoruz İstanbul’luyuz ama İstanbul’u hiç gezmedik dememek adına biz gezilerimize İstanbul’dan başlama kararı aldık. Ne de iyi ettik, gezdikçe anlıyoruz.Görmediğimiz yerleri görmeyi, gezmeyi ve İstanbul’un kendi içerisinde barındırdığı bir çok kültürleri öğrenmeye çalışıyoruz.

Cennet Mahallesi

Mahalle havası almak istediğinizde gidip gezebileceğiniz rengarenk evleri, daracık sokakları, camdan cama asılı çamaşırları, tarihiyle Balat yerli yabancı birçok turisti ağırlıyor.

Samimi ve renkli dünyaya açılan bir Semt Balat.. Sanki İstanbul orada gibi.

Ve merdivenli yokuşa doğru ilerlerken mat siyah yapıda bu ev’in önünde de fotoğraf çekilebilirsiniz.

Balat’ın en renkli, belki de en çok aradığımız sokaklardan birisi. Sıra sıra, renkli cumbaların arasından gökyüzüne doğru merdivenler çıkıyor adeta. Dilerseniz basamaklarında oturup kitap bile okuyabilirsiniz. Üstelik Yokuşun solundaki evler Unesco projesi kapsamında aslına uygun olarak yenilenmiş, özenle seçilmiş pastel renkleriyle cumbalı evler harika.. Size Tavsiyemiz Balat’a hafta içi gidip gezmeniz olacaktır. Hafta sonu hele ki yaz ise fotoğraf çekilmek için epey bir sıra beklemek zorunda kalabilir birazcık sıkılabilirsiniz 🙂

Merdivenli Yokuş

Yolunuz düşerse, görmeniz gereken yerleri buraya bırakıyoruz ;
Kiremit Caddesi Evleri
Fener Rum Erkek Lisesi
Antikacılar – Çıfıt Çarşısı
Meşhur Balat turşucusuna da uğramadan dönmeyin 🙂

Özel Fener Rum Lisesi (Kırmızı Lise)

Fener Rum Erkek Lisesi, İstanbul’un en güzel yerlerinden birinde yer alan okul, gerek mimari yapısı gerekse tarihsel değeri ile İstanbul’un en görkemli binalarından birisi. Rum Lisesi Şato Gibi görünen

Bizimle beraber Bal Balat’ı gezmek isterseniz videomuzu da aşağıya bırakıyorum;

Çok renkli bir rota oldu bizim için..
“Bal Balat” tekrar görüşmek üzere..

Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere, sevgiyle kalın.